W dniu 12.12.2017 roku o godz. 17:00 odbyło się comiesięczne zebranie Zarządu. Było to ostatnie spotkanie w tym roku. Wzięło w nim udział 7 członków Zarządu, przewodnicząca Komisji Rewizyjnej, księgowa oraz zaproszeni działkowcy. W trakcie zebrania :

- księgowa tradycyjnie poinformowała o stanie wpłat działkowców. Nadal z opłatami zalega 4 działkowców. Ponieważ wysłano już do nich upomnienia, pozostało wysłać ostrzeżenia o możliwości zabrania działki. Ale poczekamy jeszcze do końca roku.

- księgowa poinformowała o stanie konta na wywóz śmieci. Po opłaceniu faktury listopadowej na koncie pozostało 3.800,00 zł. Jeżeli uda się zgrabić w grudniu zalegające liście to zostanie wywieziony jeszcze jeden kontener.

- księgowa przedstawiła rozliczenie zużycia wody. Według licznika głównego zużyto 733 m3 wody. Po zsumowaniu stanu liczników na działkach i świetlicy otrzymano 663 m3. Czyli mamy na minusie 60 m3 wody. Nadal nie podało stanu 10 działkowców. Zostali oni rozliczeni ryczałtowo. Na naszej stronie internetowej zostanie podane szczegółowe rozliczenie dla każdej działki. Zakładka „Opłaty w 2017 r.”, pozycja „Woda za 2017r.”

- Prezes poinformował o stanie korespondencji. Z Urzędu Miejskiego brak na razie odpowiedzi. Z PWiK w Gliwicach dzwoniono i poinformowano o braku możliwości podłączenia naszego ogrodu do innego wodociągu. Podano również że poprzednie warunki techniczne utraciły ważność. W tej sytuacji Prezes poprosił o przedstawienie nowych warunków technicznych na podłączenie do wodociągu za „Witaminką”. Jednakże warunkiem podjęcia prac będzie pozytywna odpowiedź z Urzędu Miejskiego.

- pan Michalski poinformował o stanie prac nad udrożnieniem drenaży. Wynajęto firmę zewnętrzną do wykonania tej usługi. Prace prowadzono na działkach 56, 58, 83, 99, 100 oraz na alejkach. Woda zalegająca spłynęła. Przy okazji zaktualizowano mapę drenaży. Zwrócono również uwagę na rośliny o silnych korzeniach rosnących nad drenami. Powoduje to uszkodzenie i zatykanie prześwitu rur drenarskich.

- w czasie dyskusji nad poprzednim punktem zwrócono uwagę na jeszcze jedną możliwą przyczynę zalewania działek. Być może odpływ z naszych drenów w kierunku rzeczki jest przytkany lub ma za małą średnicę w stosunku do ilości wody do odprowadzenia. Teren za ogrodzeniem należy do gminy Tarnowskie Góry. Podjęto więc uchwałę w sprawie wystąpienia do Starostwa o zezwolenie na wyczyszczenie lub wyłożenie nowych drenaży.

- na zakończenie Prezes złożył wszystkim obecnym życzenia spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku.

- kolejne zebranie odbędzie się w dniu 24.01.2018 roku o godzinie 17:00 w wynajętej sali MOKiS-u. Zapraszamy wszystkich chętnych.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Zarząd