Pyskowice dn. 07.03.2010r.

 Protokół Walnego Zebrania Sprawozdawczo Wyborczego R.O.D. „Metalowiec” w Pyskowicach za 2009 rok.

  1. Zebranie otworzył i przywitał wszystkich Prezes R.O.D. Józef Szlapa.
  2. W zebraniu udział wzięli zaproszeni goście:
    1. Burmistrz miasta Pyskowice – Wacław Kęska
    2. Dyrektor Okręgowego Biura Zarządu Śląskiego – Zbigniew Łuń.
  3. Na przewodniczącego zebrania wybrano p. Annę Krasucką. Przewodnicząca przedstawiła regulamin oraz dalszy porządek zabrania i wybór protokolanta.
  4. Na protokolanta wybrano p. Jana Jordana.
  5. Regulamin oraz porządek zebrania zatwierdzono jednogłośnie.
  6. Wybór Komisji Mandatowej:
    1. Krzysztof Wojewoda - przewodniczący
    2. Jacek Hap - członek
  7. Wybór Komisji Wyborczej:
    1. Andrzej Stolarski – przewodniczący
    2. Stanisław Krasicki – członek
  8. Wybór komisji Uchwał i Wniosków:
    1. Zygmunt Michalski – przewodniczący
    2. Jerzy Gajek – członek
  9. W wyniku głosowania w/w składy komisji wybrano jednogłośnie.
  10. Sprawozdanie z działalności Zarządu za 2009 r. oraz sprawozdanie za cały okres kadencji złożył Prezes Zarządu Józef Szlapa.
  11. Sprawozdanie finansowe złożyła księgowa R.O.D. Anna Krasucka.
  12. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej złożył przewodniczący Jan Jordan.
  13. Sprawozdanie Komisji Rozjemczej złożył przewodniczący Stanisław Nowak.
  14. Plan pracy na lata 2010 – 2014 przedstawił Prezes R.O.D. „Metalowiec”.
  15. Plan pracy na 2010r. oraz planowane dochody przedstawiła księgowa ogrodu Anna Krasucka przedstawiając propozycje opłat na 2010r. do uchwalenia przez Walne Zebranie. Opłata za 1 m2 działki wynosi 0,17 zł i jest ustalona przez Zarząd Główny P.Z.D. Na podstawie przedstawionych propozycji opłata za działkę o powierzchni 300 m2 będzie wynosić 156 zł.
  16. Sprawozdanie komisji Mandatowej przedstawił Jacek Hap informując, że z powodu braku kworum zebranie odbywa się w drugim terminie i zgodnie z przepisami jest prawomocne oraz zdolne do podejmowania uchwał.
Dyskusja.

W czasie dyskusji działkowcy poruszyli następujące tematy:

  • zły stan drogi dojazdowej do działek,
  • zalewanie działek z powodu zatkanych drenów,
  • zabronić spalania gałęzi na alejkach,
  • dopilnować aby wjazd samochodami na teren działek był dozwolony tylko na dowóz materiałów lub osób niepełnosprawnych, a po dowiezieniu samochód odstawić na parking działkowy.

Po zakończeniu dyskusji głos zabrał Burmistrz Miasta Pyskowice zobowiązując się do udzielenia pomocy w naprawie drogi dojazdowej do działek, gdyż przy drodze tej są 3 ogrody leżące w obrębie miasta. Prezes ogrodu ustosunkował się do poruszonych spraw oświadczając, iż spalanie może odbywać się od października do marca na terenie działki, a samochody po dowiezieniu muszą być odprowadzone na parking. Zygmunt Michalski prowadzący temat drenów oświadczył, że obecnie jest około 20 miejsc do kopania i dostania się do zatkanych drenów.

Głosowania
  • zatwierdzenie sprawozdania z działalności Zarządu i udzielenie absolutorium,
  • zatwierdzenie sprawozdania Komisji Rewizyjnej,
  • zatwierdzenie sprawozdania Komisji Rozjemczej.

W wyniku głosowania w/w punkty zostały jednogłośnie przyjęte.

Ustalenie liczby członków do Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej i Rozjemczej.
  • do Zarządu – 7 osób
  • do Komisji Rewizyjnej – 3 osób
  • do Komisji Rozjemczej – 3 osób

 

  1. Zgłaszanie kandydatów do Zarządu i Komisji.
  2. Komisja Wyborcza na podstawie oddzielnego protokołu przedstawiła zgłoszonych kandydatów do Zarządu i Komisji po uzyskaniu ich osobistej zgody.
    1. do Zarządu – Józef Szlapa, Anna Krasucka, Jerzy Gajek, Zygmunt Michalski, Andrzej Smolarski, Jacek Hap, Marian Pawlik.
    2. do Komisji Rewizyjnej – Jan Jordan, Władysław Strycharz, Krystyna Skorupka.
    3. do Komisji Rozjemczej – Czesław Patora, Ludomira Bytnar, Józef Mackiewicz.
  3. W wyniku głosowania wszystkie przedstawione przez Komisję Wyborczą osoby do Zarządu i poszczególnych Komisji uzyskały jednogłośne poparcie.
  4. Ogłoszenie przerwy na ukonstytuowanie się Zarządu i Komisji.
  5. Ukonstytuowanie składu Zarządu
    1. Józef Szlapa – Prezes Zarządu
    2. Andrzej Smolarski – Wiceprezes
    3. Anna Krasucka – Księgowa
    4. Jerzy Gajek – Sekretarz
    5. Zygmunt Michalski – Skarbnik
    6. Jacek Hap – Członek
    7. Marian Pawlik – Członek
  6. Ukonstytuowanie składu Komisji Rewizyjnej
    1. Jan Jordan – Przewodniczący
    2. Krystyna Skorupka – Sekretarz
    3. Władysław Strycharz – Członek
  7. Ukonstytuowanie składu Komisji Rozjemczej
    1. Czesław Patora – Przewodniczący
    2. Ludomira Bytnar– Członek
    3. Józef Mackiewicz – Członek
  8. Wybór delegata na Okręgowy Zjazd Delegatów – delegatem został wybrany Józef Szlapa.
  9. Sprawozdanie Komisji Uchwał i Wniosków
    1. realizacja zadania inwestycyjnego w zakresie remontu drenów oraz remontu pomieszczenia licznika głównego wody,
    2. możliwość wejścia na działkę w wypadku awarii wodociągu lub zatkania drenów,
    3. obcięcie przez działkowców gałęzi wystających poza ogrodzenie,
    4. opłata za wodę – 30 zł,
    5. opłata za śmieci – 20 zł,
    6. opłata za remont wodociągu – 15 zł,
    7. opłata na rzecz ogrodu – 40 zł,
    8. dodatkowo 2 godz. prac na rzecz ogrodu.
  10. W/w propozycje uchwalono i przyjęto jednogłośnie.

Protokołował

Jan Jordan